dinsdag 20 mei 2014

Copics, multiliners, maskers en doodelen

Hallo bloglezers, 

zoals de titel al doet vermoeden, ben ik weer aan het mixen geweest. Dit keer geen lekkere cocktail, maar hobbyproducten om er een kaart van te maken. Ik probeer van allerlei dingen uit, zo ook bij deze kaart. Het masker van Dutch Doobadoo nodigde uit om er eens mee te gaan doodelen, je weet wel figuurtjes tekenen met een zwarte Multiliner in enkele diktes. Bij doodelen vergeet je alles, je doet alleen je best om rechte streepjes te trekken of mooie gave rondjes te tekenen. Simpeler dan dat kan ik het niet uitleggen. Het is erg ontspannen, men noemt het ook wel "Yoga voor de ziel". nou daar ben ik dan beter in dan in Yoga voor het lijf.


De meeste doodels die ik maak , stop ik in een mooie opbergmap van Simple Stories. Maar ik wil er ook graag kaarten mee maken, dus dat heb ik dit keer geprobeerd.

Ik ben begonnen met een strook Perfect Colouring Paper, het mask en mijn Copic-airbrush, door het masker spoot ik V09 en B06. Daarover heen kon ik direct met mijn multiliners gaan tekenen, ik gebruik het meeste de 0,1-0,3-0,5 en voor het invullen van grote vlakken de 1,0. Het is natuurlijk fijn om ook alle tussenmaten te hebben, maar dit is een mooi begin.
Ik nam eerst een aantal ronde stansmallen, daarmee tekende ik rondjes rondom het geairbrushte motief, in de elkaar overlappende cirkels heb ik figuurtjes getekend. Je vind super veel informatie en oefenblaadjes op het Internet, ik verzamel ze voor jullie op mijn Pinterest board.
Je kunt ze dan opslaan, afdrukken of zelf op jouw Pinterest bord zetten.  
Met een ronde mal heb ik een ronding uitgestanst en die extra ingekleurd met de genoemde Copics.
Dit heb ik met een iets groter paars rondje gebruikt als basis voor een tekstrondje van Noor.


Zaterdag kon ik me na de workshop bij Doeading weer niet bedwingen en kocht ik de mal die zulke mooie cirkels maakt, zo luchtig dat je het over iets heen kunt plakken. Dat heb ik dan ook gedaan. Daarop plakte ik nog drie raders van Noor.


Al met al ben ik zelf tevreden over het eindresultaat.
Ik hoop jullie weer wat ideetjes te hebben gegeven voor het maken van doodle-kaarten en het gebruik van Copics.


Doedeloe Diny


p.s. Ik mag van Jaap van Dutch Doobadoo drie van deze maskers verloten onder degene die hieronder een reactie achterlaat.


35 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

een super gave kaart Diny.

gr karin

Ellen zei

Ik vind hem helemaal leuk!

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Hij is gaaf Diny, je hebt er echt een kunstwerk van gemaakt :D
lieve groetjes Alexandra

Marie-Anne zei

Wat een leuke kaart Diny. Ik heb het masker van het weekend binnen gekregen en wil er morgen iets moois mee gaan maken.

Marie-Anne

Unknown zei

Wat een gave kaart Diny! Je hebt weer een trend gezet denk ik. Iedereen is aan de Zentangle en aan het Doodelen..... grappig!

Yvonne zei

Hoi Diny, ik doe niet mee met de candy hoor want dat gave mask heb ik al! Wilde je toch even laten weten hoe geweldig ik het vind wat je gemaakt hebt.
liefs Yvonne

Yvonne zei

Hoi Diny, ik doe niet mee met de candy hoor want dat gave mask heb ik al! Wilde je toch even laten weten hoe geweldig ik het vind wat je gemaakt hebt.
liefs Yvonne

Unknown zei

Wauw wat heb je dat mooi gemaakt dank je voor de iedeen weer ik heb deze templeat niet wel n andere

Marga's Creations zei

Ik vind hem super Diny

Groetjes Marga

Unknown zei

Heel mooi gemaakt en wat een mooie kleuren combi het lijkt me leuk om dit ook eens te maken.

groetjes patries

Cinderella zei

Dat ziet er weer geweldig uit Diny
Liefs Cinderella

MiqueG zei

Nou Diny, met spanning heb ik de afgelopen dagen jouw vorderingen gevolgd met een SUPERKAART als resultaat. Het is inderdaad heel leuk om diverse technieken en materialen tot 1 geheel te brengen en wie kan dat beter dan jij? Klasse hoor! Ben al zeer benieuwd naar de volgende......

Moosie zei

Wauwww wat een mooi masker,super dat je er 3 verloot. Gave kaart geworden orgineel en apart! Toppie

Ans Gilbert zei

Hoi Diny,
Je doodles worden steeds mooier, prachtig zoals je deze kaart gemaakt hebt en de Memory Box mal is er perfect bij, leuke mal die je gaat verloten, ik doe graag mee, groetjes Ans..
p.s. ik volg ook al je doodles op FB

Miranda zei

zo mooi hoe jij steeds maar weer verschillende technieken en materialen weet te combineren tot iets prachtigs en unieks!!!

Marian zei

Wat mooi al die verschillende technieken, kom zeker een keer kijken als je bezig bent daarmee. Wil dit ook wel in het echt zien dat doodele? Ga nu nog even naar je pinterest kijken
En waag een kansje. Groetjes

Corry zei

Ziet er weer erg gaaf uit...dikke knuf terug

Unknown zei

Wat een pracht kaart en rondjes draaien met deze mal..lijkt me ook leuk...
Helaas ben je vaak te ver om je in het echie bezig te zien...jammer...

liefs Marion

emsiescreaties zei

Hoi Diny, ik was erg nieuwsgierig naar hoe het uiteindelijk zou worden...een prachtig eindresultaat in een hele mooie kleurencombinatie! Gr Emmy

corryskaart zei

wat een pracht van een kaart en ja die mallen kan je volgens mij heel veel leuke dingen mee doen, je kaart is echt geweldig
groetjes corry

Mo`s Art zei

Hoi Diny, Wat een leuk effect dat mixen van jou... en dat zonder hoofdpijn de volgende dag ;-)

Ik ben erg benieuwd naar die cirkelmal die is inderdaad prachtig! Wil je me wat meer informatie hierover geven? BEDANKT en natuurlijk ook een knuffel voor jou, wel iets minder mooi verpakt ...

diana feenstra zei

wat een prachtige kaart. Hoop dat er nog meer langs gaan komen. Maar die mal is ook heel mooi die wil iedereen toch winnen. Nou ik in ieder geval wel. Op naar je volgende mooi zentangle kaarten.

Hanny zei

Wat ontzettend leuk om je doodles ook op kaarten te gebruiken. Als volgster had ik natuurlijk al wat voorbij zien komen maar op een kaart is heel verrassend, dit is echt heel erg mooi gedaan. Inmiddels ben ik je ook op Facebook tegenkomen, ik hoef dus niets meer van je te missen haha.
De mal is wel heel erg leuk, ik wil dus heel graag een kansje wagen en meedoen.

liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

J en J zei

Een ontzettend leuke techniek en erg mooi gedaan met die kleurtjes.

J en J zei

Een ontzettend leuke techniek en erg mooi gedaan met die kleurtjes.

Blankina zei

Diny wat een prachtige mix!! Helemaal te gek, en mmoie kleuren..
LG Blankina

Diny Sprakel zei

Wie een plaatje van de cirkelmallem wil zien, kijk even op mijn facebook account

annemarie zei

wat een gave kaart. jij weet ook van alles iets moois te maken he Diny. echt super en die cirkelmallen zijn echt een uitkomst zeg. En die andere mal met cirkels is ook helemaal super, staat ook op mijn verlanglijstje.

groetjes Annemarie

grietje52 zei

heel mooi,je brengt me op ideeen,en ik wil het graag proberenzo mooi hoe jij steeds maar weer verschillende technieken en materialen weet te combineren tot iets prachtigs en unieks

Elizabeth zei

Wat heb je dit weer schitterend gedaan!! Prachtig, die combinatie van rondjes.

Anoniem zei

wat een super mooi kaartje is dit geworden zeg met al die verschillende rondjes
liefs van Wietske

wilmahengeveld zei

Super vette kaart zou graag ook hiervan gebruik te kunnen maken om ook zo'n vette kaart maken

Unknown zei

Hoi,
Wat een mooie kaart. Mooi doodlewerk en heel gaaf met deze mal erbij. ik vond het een eer om bij jullie aan tafel te mogen zitten zaterdag. Het doodelen trekt me wel, maar ik ben nog niet begonnen. Wie weet komt het nog. De templates van DD verzamelen daar ben ik wel heel goed in. Ik heb er al heel veel, maar deze ontbreekt nog.
Bedankt weer voor de inspiratie.
Groetjes Saskia

Antoinette Voorn zei

Wat een schat van een kaart ontzettend mooi gemaakt en de kleuren zijn absoluut prachtig die je gebruikt hebt!

maureenjscott zei

Simply stuning! Absolutely gorgeous work! mo x